Massa tips mot sötsug!

Här kommer lite tips på hur du kan undvika att bli sötsugen eller falla i gropen för att inhandla onyttigt.

 

  • Ät regelbundet, helst var 3-4 timme så du håller blodsockret i schack.
  • Drick mycket vatten (men med måtta såklart)
  • Se till att få i dig magnesiumrik mat (allt med måtta såklart)  krom kan också hjälpa.
  • Känn efter ordentligt, är du verkligen sötsugen eller bara uttråkad?                         Vänta 10 minuter och känslan har oftast övergått. Då sötsuget sitter i hjärnan så är ett hett tips att verkligen koncentrera dig på något annat.
  • Träna!
  • Drick citronvatten eller ät grapefrukt, då det motverkar sötsuget genom att de drar tillbaka matspjälkningsenzymerna.
  • Handla ALDRIG hungrig!!!!
  • Borsta tänderna
  • När du känner sug, ställ dig frågan är det verkligen värt det?
  • Ät proteinrik mat och långsamma kolhydrater och rätt fetter och avsluta lunchen/middagen med grönsaker.
  • Rensa bort allt onyttigt hemma, fyll på med nyttigheter så som bär, kesella, grönsaker, keso m.m som är perfekt att ta till om man skulle känna sig sugen.
  • Sov ordentligt!

 

20140116-220053.jpg

20140116-220630.jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *